Nyhed 2013

Årets 2 sidste ture på Øresund

Igår d.29 December

Jeg var taget på sundet for endnu engang at gøre nogle erfaringer i Bulefiskeriet, denne dag var ikke nem for en bule-grønskolling, kun en håndfule torsk blev det til.

Idag d.30 December

I dag havde jeg 2 nye fiskevenner ombord og vi skulle prøve grundt fiskeri med jigg, vejret var friskt og torskene få, dog fandt vi et godt strøg inde på 10m mellem vedbæk og rungsted. Her fik vi reddet dagen i løbet af 1½ time, da en større mængde torsk stadig var inde på krabbe gilde.

Nu venter en fantastisk Nytårs dag og aften i gode venners selskab & så ses vi igen her på siden i Januar 2014 til Nye fisketure :o)

Glædelig jul & Godt nytår

22 December & Sidste opdate i år

Glædelig Jul til jer alle derude & et lykkebringende nytår

Jeg vil nu hellige årets sidste dage og timer til samvær med min højt elskede familie og venner, for nu skal der hygges i det lille hjem og ude hos vennerne. Ganskevist bliver der en torsketur sidst på året, men den historie må vente til 2014

2014 kommer at blive et spændene år på mange måder, som sagt har jeg indgået en aftale med Fiskeavisen, hvor jeg kommer at køre en blog i avisen "Småbådsfiskeren" en opgave jeg ser meget frem til og første artikel er sendt og jeg kan godt love at afslutningen på den vil nok åbne nogle øjne rundt om i landet + sverige ;o) MEN nu er jeg jo ingen "fiske guru" så her en lille bøn til alle jer derude i Norden, i skal være mere end velkommen til at skrive til mig vedr. nyhedder / teknik mm. evt. kan vi tage en tur sammen :o)

Jeg vil også rette en stor tak for året som gik + et ønske om et lykkebringende Nytår til Patrik Möller som er en rigtig god fiskeven fra Sverige, meget har vi talt om bla. vedr. udvikling inden for lystfiskeri, ikke mindst tackelknytning. Tak Patrik og må fiskelykken være med dig og Olle i 2014

Også en stor hilsen til det svenske Team ISOLA som også gør en stor forskel inden for Lystfiskeri i Norden og nytænkning inden for dette :o)

Til mine fiskevenner i warrioren vil jeg også rette en stor hilsen til, Rene fordi du også brænder for faget, udvikling at grej mm  og ikke mindst du er en god fiske makker & til Rasmus fordi du er super hyggelig at fiske med og af mystiske årsager har vi i 2014 virklig haft heldet med os.

TAK til Garmin for en super support året igennem, jeg kan kun sige at min 6012´er virklig har bragt mit fiskeri ind i et nyt årti, og mon ikke jeg får sparet sammen til lidt nyt i 2014 ;o)

HVIDOVRE SPORT har en stor plads hos mig. alle mand i shoppen er i en helt unik klasse som mennesker, altid flinke og hjælpsomme, lyttende og rummelige, med på nytænkning inden for fiskeri og udviklinge på dette område. når jeg besøger Hvidovre sport går jeg altid derfra glad, for disse gutters humør smitter af. Glædelig Jul Gutter & må 2014 blive et lykkebringende år :o)

2014 NYT

Ja, året 2014 bliver bestemt ikke et kedeligt år.

nye teknikker skal prøves // Nye arter skal der satses på // Langture efter spændene arter og meget mere, det er bare at følge med her på siden og i fiskeavisen, samt Facebook

Så kære fiske brødre derude i hele Norden, Glædelig Jul & Knæk & Bræk (Skitfiske) i hele 2014.

Vi ses på vandet SmilerVildSmiler

2 dage på øresund

14 December

Så er mine 2 dage på øresund over og nu kan der julehygges med familien, den næste tur bliver formentlig først d.30/12

Igår var jeg ude og test fiske fladfisk med ny agn og efter lidt søgen fande jeg en plads, hvor de gerne ville lege med. opad formiddagen gik jeg over til at fiske torsk på forskellige måder, et nemt fiskeri for torsk var der nok af og sultne var de oven på stormen.

Idag var så en total modsætning.....alt var svært, men heldigvis har vi sildene og sikken nogle store fede sild......så julebordet kommer at nyde godt af disse.

Jeg Ønsker alle derude en god JUL og håber at alle jeres ønsker bliver opfyldt Smiler stort

Stormen Bodil

7 December

ÅRHUNDREDES STORMFLOD kalder eksperterne nu stormen bodil´s 1½ døgn lange vind-terror i hele norden.

Her i Nordsjælland er min familie gået fri for skader, men rigtig mange mennesker er berørt i det meste af landet, ganskevist kan vi ikke sammenligne os med filipinerne ol. men hay vi bor heller ikke i bambus og blik hytter.

Jeg var forbi Gilleleje havn, som var oversvømmet, ydermolerne var total væk, hvor bølger på op til 4meter bragede ind over, HELE lystbådshavnen er total smadret, hvor mange både er enten sunket eller ligger med store skader, Ro & Kajak hytten blev skyllet/blæst i vandet og alle deres både ligger som pindebrænde.

Sejlklubben´s RAMPE som jeg bruger er også total ødelagt.....! ubrugelig det næste lange stykke tid.

Der venter et kæmpe oprydnings arbejde, med efterfølgende reperationer :o(

Ocean-Seeker bliver på land i morgen og afventer..........næstetur er planlagt på Fredag, hvor jeg sti´kker på øresund med René hvor vi bla. skal jagte juletorsken og formentlig er jeg også uden Lørdag (PT. uden besætning)

Samarbejde med Fiskeavisen

29 November

Det er med stor glæde og fornøjelse at jeg nu kan løfte sløret for et forstående samarbejde med fiskeavisen.

Fiskeavisen er efterhånden det eneste medie, udover tv som sætter fokus på havfiskeri i alle dets afskygninger og som ikke kun har 99;9% fokus på havørreder.

så jeg blev utrolig glad da en af samtalerne med fiskeavisen tog denne drejning og vi nu kan præsentere "Småbådsfiskeren" som starter sin blog/indlæg i avisen nu til Januar Smiler

Tips - ideer - div. nyheder vedr. udstyr mm + aktuellet fiskeri nyt - artikler og meget mere, MEN nu er jeg jo ikke et orakel som ved alt og håber derfor på opbakning til siderne i Fiske avisen, hvor der vil stå en ( Mail adr.) hvor i kan skrive til mig. vedr. alt inden for småbådsfiskeri + aktuelle fiske oplysninger, samt forslag til ture evt. sammen med mig ;o) Om det er fisk på 100gr eller 100kg så har alle aspekter inden for havfiskeri min int ;o)

Jeg håber også at industrien/forhandler i landet vil bakke op omkring siderne, med aktuelle nyheder inden for småbåd & fiskeriet efter de salte arter // Og som sagt drejer det sig om havørred + Laks/ Trolling, så er der jo en side som tager sig af dette fiskeri, v. Rene.

Så hermed er start skudet lydt på: Småbådsfiskeren i Fiskeavisen

Knæk & Bræk, vi ses derude Smiler

NYT fra Garmin

Vente tiden er over, for i 2014 kommer det vi alle har ventet på.

tjek dette link.

Sydlig Øresund

11 November

Sikken en dag, Rasmus og undertegnet stævnede ud på øresund kl. 7 fra Rungsted og så gik det sydover. jeg havde lidt tid inden vi skulle hjælpe til med et spændene projekt og fandt et underholdende kastefiskeri efter torsk syd for møllerne.

Vi blev kaldt op og sejlede over til dagens opgave, hvor vi fik en kameramand ombord og så gik det ellers løs.

senere nåede vi også at fiske et nyt område igennem og sikken et fiskeri pladsen bød på, PR på Øresunds ising 500gr med flere over både 400 & 450gr, et helt igennem fantastisk fiskeri som også overraskede "Moderskibet" + masser af tykke efterårs skrubber.

Helt igennem en herlig dag g ikke sidste gang jeg besøger denne plads ;o)

Træerne vokser ikke ind i himlem

Ocean-seeker giver ikke så let op...Bbrrrrr Bbrrrr

10 November

Igår var jeg på Øresund sammen med Gordon P. Henriksen, hvor vi skulle førsøge at gøre sidste weekends bedrift efter.....men vejrguden ville det anderledes, så turen kom til at forgå i konstant skybrud og med vind op til 17sekm fra den helt forkerte retning, og selvom jeg bakkede godt imod søen, havde vi en drift på 2,4-3,0 knob Tristmen vi var stædige som små æsler og fik samlet lidt fladfisk sammen til gordon, som hoppede i land kl. 11:30 godt våd......Jeg fortsatte galskaben og fik 2 gode små drev og fik samlet et tilsvarende antal sammen inden jeg sejlede mod Hornbæk havn, Det er længe siden jeg har været så kold og våd OG tillige glad for en tur var slut, selv min mobil måtte lide en våd død..!

MEEEN

Imorgen har jeg taget en fridag og stikker atter ud på Sundet, nu skal æren genoprettes og endnu engang er det Rasmus som er med som gast,,vi skal fiske fra 7-17 og skal bla. mødes med Gordon som sejler med med en anden båd.

Det er Øresunds store skrubber & Torsk som skal stå for skud Cool

Opdate vedr. denne tur i morgen aften (sent)

RØDSPÆTTE BONANZA PÅ ØRESUND

2 November

I dag havde jeg Rasmus Lasse Amann Olsen med på Øresund, Havde vi vist hvad som ventede os derude, havde vi taget flere børsteorm med, for de 250stk vi havde med slap hurtigt op.....! Vi lavede dagens første stop på et super spot og BUM, total vildt fiskeri i 1 time indtil strømmen vendte, Pladsen gav dagens største til undertegnet på 1,1kg, vi rykkede til næste plads og søgte lidt rundt indtil vi fandt "BANEN" Dette blev start skuddet på MIT LIVS bedste Spætte tur, Også Rasmus var i ekstage over dette fiskeri, der var SYGT med Rødspætter og snit størrelsen var på 600-900gr. tit udbrød vi "Det er for vildt" aldrig i Livet osv....vildskaben ville ingen ende tage i dette Rødspætte bonanza.....Nå jo, da vi løb tør for orm ;o) Vi fik OVER 100 Rødspætter + 25 store isinger & 50-75 Skrubber....! SYGT Fiskeri og jeg fatter stadig ikke hvordan det kunne blive så vildt, det var bare ned og stramme op og bam: TAK til Rasmus for et kanon selskab i dag og jeg er sikker på vi begge vil huske denne dag LÆNGE PS: C & R på største parten

Knæk & Bræk, de er der ude Vild

Kattegat´s turen :o)

31 Oktober

SÅ kom Fiskeavisen på gaden og man kan nu læse om vore total over fede tur op i Kattegat :o)

Her en lille smags prøve på hvad som venter i avisen: http://www.fiskeavisen.dk/Nyheder/a.htm?artid=1610

På turen fik jeg : Hvilling-Torsk-Makrel-sej-sild & Pighaj // Makrel & sej i utrolige mængder og det ragnerok af Pighaj....89stk på 1½ dags fiskeri, op til 7,6kg

Ombord i Ocean-Seeker havde jeg en 100L balje med vand + Unhooking mat til en skånsom behandling af alle arter som skulle genudsættes, Jeg har jo også prøvet dette fiskeri en del gange efterhånden ;o)

Michael (Måleren) har sideløbende lavet denne lille film som supergodt viser stemningen og turen rigtig godt. Så nyd filmen og mærk fiskefeberen stige :o)

Knæk & Bræk herfra // PS; på Lørdag stikker Ocean-seeker på Spættetogt ;o)

Nyt Nummer af Fiskeavisen på gaden :o)

Esrum sø

27 Oktober

Så blev der også tid til en geddetur på Esrum sø.

Dagen startede godt og nogle fine Gedder kom op og vende, lige indtil vinden tiltog så meget at fiskeri næsten var en umulighed, men stædig som man er, bliver man jo ved og dagens resultet blev 17 gedder (mange små)

En kold og meget våd Geddefisker takker af for i dag :o)

PS: Øresund netop nu: Jeg kan anb. og tjekke Poseidon´s hjemmeside ;o)

Waders mission idag

18 Oktober

der blev tid til en tur i waders i dag efter fedtfinner og jeg må sige at jeg er blevet lidt rusten efter næsten 1½-2 års pause, der blev bommet et par stykker, men heldet følger de tossede så en fin blankfætter på +1,5 kom med hjem. Jeg må afsted igen inden længe Cool

Vedr. Kattegatsture, så går der endnu små 14 dage inden jeg kan tage "bladet" fra munden HviskerHvis forgående ture var vilde, så var denne tur EXTREM Vild

Knæk & Bræk derude

Nedtælling til den store Kattegats tur

8 Oktober

Så er Nedtællingen for alvor igang til den store Kattegats tur den kommende weekend.

Det bliver en 3dages tur som både kommer at byde på Trollingfiskeri + vrag & arts fiskeri i det nordlige kattegat og vi har vejret med os, Det bliver stort Smiler

Opdate følger senere når turen er overstået Cool

Forberedelser & Service

5 Oktober

Denne uge er bla. gået med pirkestøbning og denne weekend kommer at stå på servise af traileren + rengøring af båden.

kommende uge, står på forberedelse til den store tur til Kattegat, den kommende weekend og pt. ser det ud til at vejrguderne er flinke.....håber det holder Smilerdet skal blive godt igen at komme derop. Der bliver ikke lavet opdate igen før sent Søndag næste weekend når jeg vender hjem igen Cool

Omskiftelig dag på Øresund

29 September

Øresund: dagen startede i frisk vind og meget strøm + knap så hugvillige fladfisk, vejret slog med et om og på kort tid lå Øresund nu spejlblank, dog stadig en hel del strøm, der hvor jeg helst ville ligge, men som altid bliver den ihærdige... belønnet, så selv om det ikke just var min dag, fik jeg mellem 35-40 fladfisk - 10 torsk og en del knurhaner & fjæsinger // der kom 8-10 fladfisk med hjem, ½delen til min far og resten er blevet nyt her til aften, intet slår frisk fisk :o)

Bedre gik det for Team Poseidon som fik 2 spætter over kiloet....begge til Olle.. Smilerlink til deres hejmmesiden finder du i (link Menuen)

Øv øv...på hjemvejen røg endnu et hjulleje på traileren.....nu den anden side GræderVredmen jeg kender jo rumlen,,,,så det er bare at bestille og få det klaret.....møg trailer Vinker

K & B derude

Baggrunds aktivitet

28 September

Igen er det blevet Fisketid, idag hentes 250 orm til morgendagens tur og hermed er efterårs sæsonen efter de flade indledt Smiler

Udover div. familiære gøremål i senere tid, har jeg knyttet tackler som aldrig før + div. fremtidege ture er planlagt, Bla. er der booket en skrei tur i marts 2014.

Opdate igen i morgen aften vedr. dagens Fladfisketur (Alene) Cool

Fiskeløs Weekend

21 September

Denne weekend bliver også en fiskeløs af slagsen, da min store datter er hjemme fra Efterskolen og der er brug for familie hygge, derfor står den bla. på familie svampetur i den store skov Smiler

DM i Fladfiskeri, er skudt igang denne weekend.

K & B herfra og god weekend til alle derude Smiler

Stor Rødspætte

15 September

Under ugens træningsfiskeri fra de svenske teams, som deltager i weekendens fiskefestival er der kommet helt utrolig flotte fiske op.

Bla. på Benny´s båd, var Linus Nilsson med som Gast og han hev en kæmpe øresundsplade op, en rødspætte på hele 1950gr,,,! BAM

Og den svømmer stadig derude Cool

The Land off "Spin n´Glow`s"

11 September

Så kom der en pakke med hjem, fra holdet som lige har været i Alaska SmilerDet var lige som Juleaften da jeg åbnede pakken, over 200 spin n´glow´s, halleluja nu skal der knyttes fladfiske tackler Cool

Øresund: Jeg har til aften lavet Chum til årets måske sidste "store" Makrel sats  og sikke et makrel år det er Cool// Og lige nu er det også meldinger om "seriøse" fladfisk Og fede Høst sild har gjordt sit indtog.

Et Vildt Makrel år

5 August

2013 vil blive kendt for et stort makrel år, for det er total vilde beretninger rundt om i landet.

Senest har Lars fra Garmin været ude og sammen med 2 gæster, fået over 50 stk (Uden Chum) så der må havde været sygt med makrel Vinker + andre både melder også om meget bedre fangster en tidliger år. OG der er kommet frisk melding fra Fr.værk / Hundested hvor en fritidsfisker fortæller om et historisk makrel fiskeri i garn.

Men jeg er desværre ramt af arbejde og mange private gøremål, så næste tur bliver mandag om 1½ uge.

Knæk & Bræk derude

Øresund Lever endnu et makrel bonanza

1 September

I går var jeg på øresund igen, denne var der også Chum med (frossen) og jeg skal lige love for at det virkede.

hektisk dag på mange måder, krog i armen - trollingfisker som fanger mit anker 2 gange mm.

Men lige fra en start kørte fiskeriet bare 100%, jeg startede mit fiskeri kl. 05:20 og sluttede kl 13:00 PÅ den tid havde jeg fanget 69 makrel med flere over kiloet, op til 1150gr....BAM Endnu engang viser Chummen sig effektivitet

I den anden ende af sundet lå Bønne, og fiskede makrel også med Chum efter anvisninger og jeg må sige at han nu er blevet omvendt (42 makrel)

K & B herfra

Øresund levere

26 August

Øresund levere endnu engang et super makrel fiskeri, i dag var Gordon med i båden, på vore årlige makreltur, med flue-spin og flåd mede. Øresund lå spejlblank og vi fiskede i ca. 4½ time og fik 31 flotte makreller Smilertil dette brugte vi en kæmpe portion chum, i dag havde vi dog selskab at masser at småsej som blandede sig.

efter den forrige tur kan man godt blive lidt fartblind Vinker

Turen igennem havde vi en båd liggende tæt på og de fik 9-10 makrel og snuppede et pragt eksemplar på 1,3 kg...!

Men igen et klart billede af fordelen i at bruge Chum.

Næste tur er planlagt næste weekend og står også på makrel fiskeri Smiler stort

Vi ses derude Kan li'

MAKREL BONANZA PÅ ØRESUND :O)

24 August

104 Makreller...! Hvordan skal jeg kunne beskrive dagens tur, Ikke mindre end et Sanseløst makrel bonanza i verdensklasse, med makreller i grov kaliber, som kun Øresund kan levere dem...Nu til selve turen og hvordan det kunne komme til at gå som det gjorde...Jeg havde op til turen lavet Chum som var frosset ned + jeg lavede 15 kg, klar til chum dvs. jeg brugte 45 kg chum gennem dagen,, og hermed fik jeg slået det fast med 7tommer søm at vil du øge dine fangster SÅ CHUM som gjaldt det livet....! Lasse Thernøe kom og gjorde mig selskab og fik også sin andel i makrel eventyret, herligt med selskab....i min båd herskede ragnarok. for med 3-4 stænger ude + lidt fluefiskeri, så var det hektisk med 2-3-4 dobbelt hug (mistede mange på denne konto) Fight på fight hele dagen....Gud hvor jeg Elsker makrel fiskeriet.....Det skal ikke være en hemmelighed at dette var MIT LIVS makreltur :o) Prøv bare at sige dette tal: 104 Makrel ene mand ;o) topfisk på 1075 & 1025gr....SÅDAN, mvh Makrel kongen :o) Chum and they WILL come ;o)

Chum and they will come

23 August

kanon aften tur, helt spejlblank vand og makreller omkring båden, kan det blive meget bedre ?? Jo, flex på klingen og kornfede makreller i båden.

Imorgen er hvile dag inden jeg indleder 3 dages makrel bonanza Cool

Fisketid

20 August

Indimellem satser man og får nul ture udaf det, men dog fået fornøjelsen af at være derude Smiler der vil fortsat i kommende tid blive satset og det vil sikkert resultere i nul ture, MEN når hugget så en dag falder Vild

Af andre ture , er der udsigt til nogler herlige dage med makrelfiskeri og det er nu de rigtig store kommer SmilerBæltet - sundet mm. koger af makrel, sommer torskene er stadig i hugget, det er en god tid lige nu.

BONITO FEBER

9 August

Så blev jeg ramt af Bonito feber "Igen" der er igen kommet Bonito i vore farvande og noget tidligere end forgående år Smiler Derfor indstiller jeg alle planlagte tur det næste stykke tid, for at hellige mig disse Eksotiske hurtigsvømmer, kun afbrudt af et par makrel ture.

NU skal der high speed trolles Cool

Den som ikke satser vinder intet, vi ses derude: Knæk & Bræk

5 August
Klara´s fladfisketur i Ocean-Seeker

Klara havde bedt om en far & Datter tur efter fladfisk og fladfisk de fik hun :o) vi sejlede ud kl. 10:30 og fiskeriet startede lidt tungt, dog fik vi en flot "Leps" i spættehullet, men det skulle vise sig at det var lappen som leverede et fint resultat, Klara fik indviet sin nye stang med maner, der kom flere flotte dubler :o) vi fik sneget os op på ca. 50 fladfisk og jeg fik lov til at hive de sidste 6 stk ind for da havde klara fået nok.

43 års dag + Familietur til kullen

4 August

Så blev det igen den 4 august og jeg valgte til stor glæde for familien at fejre den ved at, læsse Ocean-Seeker med frokost kurv - badetøj og fiskegrej.

Denne dag ville jeg bruge på at vise min familie hvor pragtfuld et område Kullen i sverige er. vi kom frem kort før frokost og sejlede fra Mølle op langs klippekysten og rundt, mens vi gjorde holdt for at fiske (masser af småsej op til 30cm) forkosten blev indtaget i dette betagende landskab. Vi fandt en lille område hvor Klippe-torskene var i en ret god størrelse, min ældste datter Laura fiskede med UL-Jigg og havde fine kontakter, Mens lillesøster Klara fik sved på panden med en torsk i ok kaliber også på let grej og således stod hun for dagens største Smiler

Vi sejlede ned af kysten og over til Hornbæk og tilbage til Gilleleje hvor vi smed anker og snuppede en god bade tur; se det er sku da opskriften på en fuldendt familie dag Smiler

I morgen står den enten på fladfisketur eller Buletur med Klara :o)

Øresund rundt

2 August

Uret ringede 02:00, så var det bare op og afsted, det blev derfor en lang dag på Øresund, hvor jeg kom fra sommerpladserne og helt ned til barsebæk og tilbage igen, dagen bød på sindssyg lodning 10-12 meter buler, som bare var møg svære, tit kunne jeg se pirken lande midt i bulen...uden nap..! Nåå men makker båden "game over" med Lasse og jeg i min fandt da til sidst melodien (godt guidet af Lasse ;o) ) sidst på formiddagen skiltes vi og jeg sejlede rundt øen (Ven) efter makrel og endte ved Ven-prammen hvor der også var meget lodning, derfor kom jeg op på ca. 40 stk torsk og 26 stk måtte lade livet, så min svoger kunne få lidt friske filet :o) dagens største var 6,8kg :o)

PS: nu er skipper træt ;o) // Imorgen skal der laves trailer service...!

Sommerferie :o)

31 Juli

Ocean-Seeker har været ramt af en helt utrolig god sommerferie, derfor ingen opdate før nu, ferien slutter først om 1½ uge og det er nu igen blevet tid til at lufte stængerne.

Der er planlagt langtur på fredag, hvis Dmi også vil lege med.

Opdate igen sent Fredag Smiler

Skønt vejr og ingen fisk

12 Juli

Øresunds tur med Fiskejim Pedersen vi havde det skønneste vejr, men der var langt imellem fiskene og de var små, efter de sidste tures mega lodning og fangster var vore forventninger store, men også vi måtte sande at vore bytte som sagt har... både hale og finner, hvilket de så havde valgt at bruge idag til at svømme "Langt" væk ;o) /// Bonus fiskene var et par kæmpe stimer Hillinger på Knasten / NV-rev. status blev 10-15 torsk (4 med hjem) div. hvillinger - hornfisk + en Skrubbe på Jigg // SÅ Jim og jeg har en fangstrig tur til gode :o)

7 Juli
Warrior Stævnemøde på Øresund: Hvor er det bare herligt, når man efter mange ture bare rammer plet og oplever en Gude-dag på Øresund, Lasse Thernøe & Ken Kenn Holm i "Game over" var super godt kørende med mange fine torsk, med top på 11,2 // Selv havde jeg også et fantastisk fiskeri med 75 stk op til 7 kg, dagens første 3 timer var klart bedst. Jeg tog ca. halvdelen med hjem til stor glæde for vore nærmeste, og der er torsk på aftenmenuen :o)
6 Juli
Buletur med Muremesteren & Landmanden

Så kom Ocean-Seeker igen på vandet og denne gang lykkedes det endeligt at få min svoger Michael & Vore ven, Muremester Henrik Dahl med ud på deres første Buletur + første tur i warrioren ;o) Vi sejlede kl. 6 og kom i havn 5 timer senere, og på vore 3½ times fiskeri fik vi fyldt den store køleboks (36 stk) fine middags torsk til gæsterne + vi satte en del ud, det kan man da kalde at ramme fiskelykken lige i Rø... ;o) tror også at mine 2 gæster var lidt imponeret over dagens resultat, når nu de har hørt på mine historier til div. middage // aften menuen står på marineret - Grillet Torsk :o)

Cumming Up

4 Juli

Næste tur er planlagt til Lørdag, hvor jeg Guider for ,muremester Henrik Dahl & Michael Andreasen, vi skal se om ikke de kan få lidt lange arme på Øresund hvor menuen står på TORSKEFISKERIKan li' // Søndag stikker jeg selv til havs Vinker

Klar til nye Ture

28 Juni

Så er "Krigeren" hentet fra Motor-service hos "Gribskov Marine" som endnu engang har leveret en super god service, så nu er den klar til nye og spændene ture på det salte hav Smiler

Denne weekend bliver dog brugt på ridestævne sammen med mine dejlige tøser.

Øresund lige nu: Masser af Torsk på div. pladser, meldinger om torskebuler på 10-14 meter & en høj snit størrelse, masser af torsk på det grunde vand: Rapport: Min Gode ven Lasse "Game over" havde et par fornøjlige timer sammen med naboen, de fik over 100 stk fine torsk.

Service mm.

22 Juni

Så er båden / Motoren indleveret til en omgang service, så den kan være klar til alle sommerens & sensommerens ture rundt på det salte hav.

Derfor står den på waders og fluekæp i morgen tidligt Smiler

Knæk & Bræk derude CoolKan li'

Øresund Tur / Retur

15 Juni

Pragtfuld morgenstund på Øresund, Dagen/turen startede Kl:01:30 og sluttede Kl.11:00, Jeg fandt ingen makrel stimer i dag trods en del søgen, så det blev kun til 2 stk makrel.

Men til gengæld fandt jeg et område med masser af torsk på grundt vand (9-11m) og på let kastegrej fik jeg fanget mellem 45 & 50 torsk op til 3 kg som den største, utroligt underholdende :o)

En håndfuld af disse kom med hjem, resten fik lov at svømme ned til deres "Krabbe gilde" Desuden lå en af mine venner syd for Ven og bulefisket, Han fik 25 torsk, op til 7,4kg og også her fik største parten som kunne klare det lov at svømme igen Smiler

Der er ingen lov som siger at man kun må tage X-antal fisk med hjem, men tænk på fornøjelsen i vore fiskeri og undlad at tage store mængder med hjem, særligt hvis man som os fisker tit, for fisk smager endnu engang bedst når den er frisk fanget Vinker Hvis vi kigger på vore Broderland "Sverige" så er man meget længere fremme vedr. genudsætning af fisk. Og jeg var selv ingen helgen på dette område for blot få år siden, men jeg har gennem de sidste par år taget denne nye trend C & R til mig og kan kun anbefale andre at gøre ligeså. Kan li'

NÅR det er sagt, Så Knæk & Bræk derude + en forsat god weekend Cool

Forsinket rapport mm.

12 Juni

Her en forsinket rapport fra Hvidoversport turen i Mandags (10/6)

Hvidoversport havde indbudt mig til en fiskedyst som køre år efter år; shoppen dyster mod politiet & en pub // der fiskes på 10 mands hold og vi var ude med havstrygeren fra 18-22.

Jeg stod agter sammen med Kim Riboe - Jan G - Carsten Faber mm. og fiskeriet kørte ok, vejret taget i betraktning; mange Isinger og skrubber + et par fine Rødspætter, Carsten Faber stod for dagens sidste og næst største spætte (se Foto) Og sørmer om ikke Hvidovre holdet vandt dysten (igen) og guldmedaljen var hjemme, Jeg vil se frem til turen næste år.

9 Juni
Dejlig dag på Øresund med Jesper Lanther, vi startede med makrel fiskeri og gik på bulefiskeri SV-for Kobberværket hvor der var Torskebuler op til 10 høje, hvor Gast-Jesper fik en rigtig flot PR. Hvilling og få minutter senere fik jeg selv en bundsolid Hvilling i str XXL :o) Herligt med endnu en PR i båden. vi sluttede dagen med lidt fladfiskemede som dog var sløjt, men det kommer på næste tur :o)

MAKREL MAKREL

6 Juni

Jeg snuppede en aftentur til kullen og havde et underholdende fiskeri efter torsk på jigg og masser af småsej...........Lige indtil.

En kæmpe stime makrel kom svømmende forbi og som et lyn fik skiftet jiggen ud med et forfang og nåede lige få nogle fine makreller inden stimen var væk igen Smiler Herligt at se disse mini tun igen........nu er det foralvor sommer Smiler

Sverige vs. Danmark

Rene med Flex på UL-Stangen

5 Juni

Venskabs Landskamp på Øresund :o) (Team Ocean-seeker m. Rene & Skipper VS: Team Poseidon m. Patrik Möller & Olle. Dagen startede tidligt med lidt UL-jigging efter torsk og ret hurtigt kom der godt med torsk i baljen. Vore svenske venner kom susende fra hensidan og vi fik hilst og udvekslet "Smugler gods" (børsteorm) de... første timer fiskede vi næste side om side, indtil vinden tiltog og vi søgte i hver retning.......endnu en plads med torske jigging og Sej bonanza...! men generelt en svær dag pga, strøm - vind og meget fedte møg på bunden. vore resultat blev CA: 30-40 fladfisk op til 750gr. (mest skrubber) 20 fine spise torsk + alle de små...! & sej i massevis på "NV & Knasten" (vi venter stadig på slut resultat fra Team Poseidon) MEN....en mycket svær dag på sundet til dom flade :o/

Øresund

2 juni

Igår var ocean-seeker igen på fladfiske togt, med i Båden var Lars Nielsen (Garmin) vi skulle bade 200 børsteorm.

Dagen var dog præget af 0-strøm og meget tang i vandet. Vi kom godt rundet på div pladser, da Sej og torsk også syndes gdt om børsteorm (luksus problem) men ved 11 tiden kom vinden og satte skub i driften i båden + lidt strøm i vandet.

Vi sluttede ved 14 tiden og havde brugt alle orm og ca, 75% af dem var blevet omsat til div arter. ising-skrubbe-rødspætte-hornfisk-sej-torsk-fjæsing & knurhane, så udover at de helt store udeblev, fik vi da et hæderligt resultat ud af turen. Og det er jo altid dejligt ude på vandet, specielt når selskabet er godt Smiler

Aften / Nat tur

28 Maj

Hjemme igen efter en god aftentur, hvor jeg besøgte et af mine lokale spot, her blev 50 børste orm vekslet til ca. 40 fladfisk + 3 hornfisk og 1 fjæsing, en 1½ time efter solen var gået ned, friskede vinden så meget at jeg hev op og sejlede í havn.

Vi ses derude (God Nat)

God lang dag på Øresund

19 Maj

Jeg sejlede ud af Gilleleje havn ved 5 tiden på et spejlblankt hav og lagde kursen ned i Øresund, her skulle dagens fiskeri bedrives, med havde jeg +200 børsteorm, Jeg kom en del rundt på div. pladser i min søgen på den helt store og der var næsten alle steder gang i fiskene (en del forstyrende små sej)

lidt over 100 fladfisk var oppe og vende, heraf var mindst 30 spætter (ingen over kiloet idag, men super fine fisk), kun de dybt kroget fladfisk kom med hjem + 6 torsk & 8 hornfisk. (store isinger)

Bonus fiskene i dag var 2 fjæsinger under fladfiskeri og en lille pighvarre taget under hornfiske dørg kystnær.

Traileren rep

17 Maj

Så fik min svoger & jeg skiftet hjullejer på begge sider af traileren, så nu skulle den kunne lidt igen Smilerjeg købte tilgene hos KongeÅ trailercenter som var yderst hjælpsomme og prisen var også helt ok Kan li'

Så inden længe går turen igen til Øresund Smiler stort

Klara vinder Esrum Open

12 Maj

Klara vinder "Igen" Esrum Open "junior" Hun var i nærkamp med 18 stk og fik de 14 stk, Klara indvejede 12 stk og havde af alle deltager (senior & Junior) flest gedder - flest kilo og største gedde // Vi fandt en lille bugt hvor gedderne stod tæt og så var det bare at blive ved. ud af alle gedderne kom 2 mindre med hjem til "svigermor´s geddedeller" Konge dag på søen :o)
Sådan min tøs Smiler stort

Første dørgetur på Esrum Sø

11 Maj

Jeg snuppede en testtur idag, inden Esrum open imorgen ;o) Hvor er det herligt igen at være ude på danmarks smukkeste sø, bare sejle og fiske mens man i fulde drag kan nyde synet og duften af den ny udsprungende bøgeskov som spejlede sig i en helt stille sø :o) Gedderne...nå ja. dem var der også nogle af ;o) Mere info i morgen efter dysten

Flue Gedde

9 Maj

06:15 her til morgen fik jeg min Flue-gedde debut efter 20 års pause med fluekæppen Smiler jeg havde valgt et kystnær spot i Esrum sø, som lå spejlblank og efter kun 10 minutters fiskeri, rejste bølgen bag fluen....strike. den kæmpede bravt & fik friheden igen efter foto, jeg fik ikke flere denne herlige morgen og var hjemme hos familien igen kl. 8:30 med morgen brød Smilerherlig måde at starte helligdagene på.

Fladfiske bonanza i klubbåden

4 Maj

Grundet skade på min trailer/hjul valgte jeg at snuppe en tur i klubbåden; der var godt med vind og dagen startede noget trægt, dog fik jeg fisket mig til 20 fladfisk inden jeg sejlede tilbage til Nordhavnen, aaah skulle man ikke lige prøve... et gammelt spætte spot ;o) der var nu meget frisk vind-strøm, men det skulle vise sig at netop disse forhold havde vækket pladsen....jeg oplevede det vildeste spættefiskeri på en lille time, flere lige under og over kiloet, med den som den største på 1310gr (75 flade ialt) :o)

C & R..info, Klubbåden har en ret stor dam, så ingen af rødspætterne kom til at lide unødig overlast mens foto udstyret bliver sat på stativ.
"Alle" Rødspætter fik igen lov til at svømme ned på deres plads igen :o)

Knæk & bræk derude Cool

Låne båd

Så blev det Maj Waou

Under køreturen hjem i Lørdags gik hjullejet på traileren itu, så dette skal fixes inden ocean-seeker kommer på vandet igen, derfor er der gået nostalgi i den, jeg er jo medlem af fred & humle så nu har jeg booket den gode gamle rudkøbingsjolle, det er ganskevist ikke en hurtig båd, men ud kommer man da (dam i båden)

weekenden ser fantastisk ud, så mon ikke der kommer mange både på vandet Cool

Øresund levere igen 27/4
Morten med en af rigtig mange torsk, om det var tacklet eller pladsen i båden ?? 75% af alle torsk stod morten for.
Bonus var: da han agnede op med kyllinghjerte på en ny plads, så kom der godt gang i de STORE isinger
Majbrit fik helt pænt styr på de flade og lavede sit helt eget waypoint spor på plotteren.
Herlig, hyggelig og lærerig tur for os alle idag, øresund og vejret viste sig fra sin gode side idag, ikke fordi fiskene bare væltede op af vandet, men et helt hæderligt resultat blev det også til i dag. ca.50-60 torsk og lidt over 100 fladfisk, fine rødspætter og helt utrolig store isinger på en ny plads ;o) Skipper her siger tak til Morten Andreasen & Majbrit Karma Bjerke for en hyggelig dag på vandet
Vild dag på øresund, sindsygt med fisk :o) Her dagens største Rødspætte :o)
Rasmus Lasse Amann Olsen og undertegnet havde sat hinnanden i stævne på øresund i dag, vi startede med lidt torske-jigging, men gik hurtigt over til Medefiskeri....vore 200 børsteorm fik hurtigt ben at gå på og heldigvis havde vi en bøtte Gulp-orm med. vi fik over 60 fladfisk og langt over 100 Torsk....! sindsygt fiskeri // Tak til til gasten for en uforglemmelig dag :o) — Vildt fiskeri på Øresund med over 100 Torsk & mere end 60 flade.
Lasse med en af dagens sidste Torsk
200 børste orm rækker ikke langt på en dag som denne. heldigvis havde vi masser af gulp :0)

Cumming up this weekend

25 April

Nu bliver det alvor {#smileys123.tonqueout}forud venter 3 hele dage på øresund, børsteormene er klaret og ca.500 børsteorm vil blive brugt i disse dage.

imorgen er min gast i båden Rasmus og Lørdag er det Morten & Majbrit, alle 3 er herlige mennesker jeg mødt på fikseture og Facebook, det skal nok blive et par herlige dage, hvor vi kommer at veksle mellem torske jigging og fladfiskeri.

Søndag fisker jeg pt. alene mm. mine adspurget gaster indfinder sig

Søndagen bliver hardcore fladfisketur, mange nye tackler skal testes mm.

vi ses derude Cool

Sikken en skøn og laaang weekend på Søborggård Hestecenter. OG Idag søndag Lykkedes det vores dejlige datter Laura & hendes venninde Kristina Arndt Sørensen at ride sig til en sejer i "pas de deux" pga, deres super flotte Kür til sidst og dermed en direkte billet til landsfinalerne: Super flot piger, kæmpe tillykke
Lørdagen: Lauras hold med Kristian & Marie, vandt 70 cm springstafet
Min yngste datter Klara har også haft en fantastisk weekend: Lørdag red Klaras hold sig til en flot 2.plads i 50cm stafet spring & Lørdag red hun en super flot dressur til 66%

Magiske Øresund

18 april

Ja, påtrods af en dårlig melding fra dmi, valgte jeg somsagt at trodse metrologerne Vinker og rigtig nok, der var rigtig meget vind i dag 17 sekm i Hornbæk til morgen.....men på et af mine hotspot var forholdene til at leve med. Der skulle arbejdet lidt med båd & Motor for at holde den ønskede drift og fart.

DET lykkedes i den grad.

Dagen gav 80 fladfisk Smiler

3 spætter på 900 - 1020 & 1270 gr // alle er genudsat Kan li'

skrubber op til 600gr & Isinger op til 420gr (2 stk over 400gr)

Så kan man da sige at sæsonen er i gang med stil Smiler stort

Knæk & Bræk derude (flere foto´s i undermenu)

Øresund i morgen

17 April

Yes; årets første medetur på sundet imorgen. Båden er hentet og pakket med massevis af børsteorm & agn til turen imorgen. der er udsigt til lidt frisk vind, men retningen er god for de pladser som jeg vil fiske på Cool

Hele vinteren igennem er der tacklet og knyttet nye spændene forfang, så det skal blive godt at få testet nogle af disse {#smileys123.tonqueout}

Vore svenske venner var på medetur i weekenden + moletur, med gode resultater.....så det lover godt Waou

Jeg kommer med opdate om dagens fiskeri i morgen aften Waou

Knæk & Bræk

Dappetur efter karper

7 april

Isen gik for en uges tid siden og i går så jeg at karperne havde indfundet sig.

idag snuppede jeg så nogle timer ved vandet, første time gik med at gå stykket igennem for at spotte karperne uden held, hvor efter jeg fodrede op med 2 dåser majs + en pose toastbrød, ½ timer senere kunne jeg spotte de første og dappefiskeriet var igang.

Jeg fik 2 kontakter, den første var en fin kompakt karpe som kæmpede bravt (se foto) Smiler og den anden røg krogholdet på, efter den i et hæsblæsende udløb gik 40-50m nedstrøms (ØV)

Men hermed er foråret nu igang.

Besøg i TrollingCentrum

6 April

I går var jeg inviteret til TrollingCentrum for at holde fordrag om, Faldfiskeri - Bonito trolling og ikke mindst Pighajfiskeri.

sikken en aften og sikken en flok herlige mennesker

+ det var det helt rigtige selskab for en kommende grøn trollingfisker.

her et link hvor aftenen er godt beskrevet: http://www.s-s-d.dk/news.php?readmore=1476

Herfra ønskes alle en god weekend + Knæk & Bræk

0-bon på Møn

1 April  (ingen aprilsnar)

Turen til Møn: Jeg søsatte i Rødvig og sejlede ud til østsiden af krigers flak, hvor der var masser af fødefisk i vandet og trollede ud til 40meteren og tilbage langs østsiden og videre ind mod Møn, desværre trak jeg en 0-Bon her på min første trolling tur.

mødte ingen andre både...! de fiskede grundet vejret længere mod vest og der var heldigvis en del både som meldte om Laks SmilerJeg prøver igen når vejret er mere på min side.

Det var meningen at jeg også skulle havde været på vandet igen i dag med der opstod igen problemer med el i båden, som nu er løst. MEN den største årsag til ophør i fiskeriet herfra er at vore (MØG) pillefyr igen har lavet ballade, heldigvis kom vi hjem i absolut sidste øjeblik og fik forhindret en brand...! Så jeg har desværre lidt andet at se til, lige nu. Håber at kunne komme på en enkelt tur næste weekend.

Knæk & Bræk herfra Cool

Påske Nyt

28 April

det er et stykke tid siden sidste opdate, sikken en vinter som bare trækker ud og ud.

Højt mod nord oplever man nok århundredes skrei fiskeri og jeg er sikker på at alle får deres drømme opfyldt også takket være at de har booket plads på både med super dygtige skrei fisker, så selv nybegynder oplever fangster af mange monster torsk Cool

Her hos mig har fiskeriet ligget pænt stille indtil nu Cool

i morgen bliver der monteret downrigger på båden og jeg snupper mine første 2 trolling ture her i påsken, da den planlagte trollingtur som jeg havde booket i morgen er desværre aflyst, så nu går jeg selv lige så stille igang med at udforske dette trolling-univers, skal blive spændene og se om ikke warrioren kommer til at lægge dæk til sin første trollinglaks CoolJeg regner med at være på vandet Lørdag & Mandag Vild

Knæk & Bræk herfra

End off days in Denmark ;o)

Vinter hi

16 Marts

Kongvinter vil bare ikke slippe sit tag, vejrudsigten siger hård frost helt frem til Påske....!

(måske lakse trolling i påsken)

Dette er en af årsagerne til at man bør tage på skrei fiskeri nordpå, det køre igen i år for vildt deroppe.

Jeg er booket til næste år

Cool

Kong Vinter er over os igen

12 Marts

Lige som vinteren var på vej væk kom den igen med 2cifret minus grader. så indtil frosten slipper, bliver ocean-seeker i sit vinterhi.

Mangler man fiske opdate, kan man kigge ind på div. trolling site for der er godt gang i laksefiskeriet, "måske" man skulle rigge op til dette.

Skrei fiskeriet i nordnorge er skudt igang og her kan fiskefeberen få et hak opad når man kigger opdate fra NSA.

Projekt alu-båd:

jeg er kommet "halvvejs" i plantegningerne og var hos min lokale marine mand igår, hvor vi talte motorløsninger. jeg skal ikke afvise at en twin løsning lyder tiltalende, økonomisk og sikker på lang sigt Smiler

på papiret er det blevet til en bådmodel på 6,5m inkl. bracket X 2,5m som kabine/hardtop med walk around: Dæk = 2 X 2,5 som går i et med den åbne hardtop.

.......

Forhåbentlig kommer vi alle snart igen på vandet.

Endnu en fiskeløs weekend...meen

8 Marts

Ja, der er herfra ikke meget at skrive, en ny fiskeløs weekend i udsigt, men sådan er det jo når der er influenza og dårligt vejr.

hverdagene ser fine ud, men pt. er der en del arbejde som skal klares.

Når vejret er til det, fanges der fortsat mange fine torsk på øresund + der er godt gang i laksefiskeriet (noget jeg håber at kunne prøve i år)

Desuden har jeg besluttet at gå igang med et nyt båd projekt som med tiden skal afløse min warrior, det bliver et langt projekt da det kun vil forgå når det ikke er fiske vejr og familie tid Vinker

God weekend til alle derude

Magi på Øresund

Lasse med flex på klingen

24 Februar

Min gode ven Lasse havde inviteret på buletur på Øresund og sikken en tur det blev.

Lasse sejlede Gøjsen og der er ingen tvivl om han også kan sit kram når det kommer til torsk.

Hele dagen var der sygt med lodning over alt....! +næsten alle torsk var bide torsk, vi kørte med 1 ophænger over pirken " et tackel jeg bruger på vrag, gummimark beklædt med sprutte" og flere gange havde vi duble Cool

den helt store udeblev, men tilgængæld fik vi ca. 70 torsk i båden op til 8 kg.

Dette er min hidtil bedste torske dag på Øresund og jeg må sige at jeg nok er blevet lidt omvendt medhensyn til vinter bulefiskeri, når man bliver guidet af en så skrap og rolig fiskemakker & skipper som Lasse.

Det lunede også i fryseren som næsten var tom og aftenen blev også brugt på at ryge frisk torskerogn.

Tak for turen, jeg er klar igen Cool

Kort vragtur

23 Februar

Det blev en kort vragtur.

Jeg søsatte i Gilleleje da planen var tur i kattegat, jeg valget at søsætte påtrods af 4-5 cm is i havnen ved slæbestedet.

det kunne transduseren ikke lide og på vej ud var der knas nogle gange og jeg fik kun 1 lodning på det første vrag inden den satte helt ud...!

Men, dette vrag har jeg 100% i plotteren og kender tæmmeligt godt, så jeg fik da pillet 8 torsk ud af vraget + en vindusramme inden jeg valgte at sejle i havn Smiler

I morgen er jeg ombord på Gøjsen Cool

Fødselsdag og bådsysler

17 Februar

i dag fylder en dejlige hustru år Hjerte og det har vi fejret over et par dage.

der blev også tid til lidt bådsysler idag, der kom logo på krigeren + monteret håndlænsepumpe (for safty)

Bagsædet er blevet skruet af for en stund & der er kommet 2 tanke i båden så jeg slipper for dunke og tragt ved alm. ture

Hvis ikke vejrguderne er for hårde og rampen i Gilleleje er isfri, stikker ocean-seeker til søs imorgen.

Vinter sysler

8 Januar

Her hos Ocean-seeker ligger fiskeriet lidt stille pt. men der skal laves lidt vinter sysler på båden iform af nye stangholder i rustfri agter som bedre kan holde til mit XL rensebord, der skal monteres en ekstra manuel lænsepumpe og der skal laves nye tanke klar, så jeg slipper for div. benzindunke, det store agter-sæde gik i stykker under forrigetur grundet hård sø..!

det er nu også tid til tackelknytning og der er kommet mange nye spændene ting & matrialer hjem til dette.

Den næste warrior tur er planlagt til d.18/2 hvor der skal lavet et nyt og spændene sats efter lidt nye arter (hvis de er der) Cool

Ocean-seeker ønsker alle en god weekend Cool

Ballade på Øresund

4 Januar

Jeg har fået lov at kopier dette indlæg hos Team Poseidon.

söndag 3 februari

Trafiksepareringen - skärpning!

Vandia-Thomas ringde precis och hade varit i kontakt med kustbevakningen som nu är irriterade igen på att småbåtarna inte följer reglerna i separeringen. Det har varit två incidenter de senaste dagarna som var "nära olyckor". Thomas lovade kustbevakningen att föra ut info på de mest lästa sidorna så här kommer det...

Rederierna yrkade 2009 på ett fiskeförbud från M1 ned till Ven. Ni småbåtar som inte följer reglerna leker med elden på mer än ett sätt. Ni sätter inte bara era liv på spel utan riskerar att förstöra fisket för oss alla!

Reglerna är mycket klara hur man uppför sig i separeringen. Ni ska i god tid hålla undan! I god tid innebär inte 100m. Vissa stora fartyg kör med 25 knop. De kan inte stanna eller väja och kommer otroligt snabbt. Kaptenen ska inte behöva bli orolig. Ligger ni stilla så ska ni börja köra undan (inte ta upp grejorna) när de är åtminstone 500 m från er. Helst mer!! Ha alltid motorn igång så ni lätt kan köra undan och inte står där med en motor som inte startar! I själva färjeleden råder egentligen fiskeförbud och varje vinter är färjekaptenerna vansinniga på att vissa småbåtar fiskar där och sedan inte kör undan! Skärpning. Den Svenska kustbevakningen kommer inte att se mellan fingrarna mer nu! utan ni kommer få böter!

Esrum Å på godt & ondt

2 Februar

Jeg snuppede 5 gode timer i Åen på Zone 2 (esrum å)

Jeg så 7 fisk, alle på nye pladser og fik en enkelt Smiler

MEN:

Her på zone 2, hvor Gravemaskinen har udført uddybning + gravet brinker op, var der intet liv....!

Div. Ørreder opholdte sig der hvor der kun var gået let tilværks eller på de få korte stræk hvor maskinen ikke havde ødelagt åen og den økosystem.

lange mørke mudderet stræk med masser af døde planter, dynd...!

Desuden har jeg samlet på zone 1 & 2 nu talt 14 døde ål..!

Det kommer til at tage nogle år før at åen igen er tilbage på rette kurs.

Stadig liv i Esrum å

27 Januar

Jeg valgte at køre en tur i åen (Esrum å)

da zone 2 i efteråret er blevet sønder gravet / ødelagt, bookede jeg zone 1.

jeg har ikke fisket denne zone i rigtig mange år, så der var en vis gensyns glæde, Jeg brugte samme teknik som jeg anb. til andre for at finde fiskene i åen og nu var det jo længe siden.

efter en ½ time havde jeg en god efterfølger og 30 m nedstrøms kom dagens første hug, 1 fin kilos fisk kom op og vende.

endnu et par efterfølger og nu var jeg nået til enden på zonen og i det gamle høl, faldt dagens sidste hug, en hidsig ørred som gav en god fight på det lette grej.

Dejligt at gense åen igen Cool

Kong vinter indstiller fiskeriet

20 Januar

Kong vinter indstiller fiskeriet på ubestemt tid.

det kan kun være et spærgsmål om tid før div. farvandene lukker helt.

Bla. er rampen og havnen i Gilleleje nu lukket af tyk tyk is.

Men så er der jo tid til lidt grej sysler og planlægning for den kommende sæson

God vinter til alle og pas på jer selv derude

Ny Sushi kok

Hvis jeg selv skal sige det, så er jeg sluppet ret godt fra det :o)

12 Januar

Så har familien fået sin egen Sushi kok Smiler

det er nok også det tætteste jeg kommer på fisk denne weekend. de kommende gøremål er at, gøre orden i fiskerummet, så de nye vare kan komme på plads, samt der skal sysles med tackel knytning + pirk støbning.

2013 kommer at blive et spændene år

God weekend herfra

8 Januar

STRANDBY: Kæmpe store helleflyndere på op til 100 kg pr. stk. fyldte mandag morgen auktionshallen i Strandby.

De enorme fladfisk er fanget i Skagerak omkring 20nm nord for Skagen.
I alt blev der landet omkring 3500 kg helleflyndere - og der er mere på vej.

Se mere på dette link: http://www.nordjyske.dk/nyheder/kaempe-helleflyndere-landet-i-strandby/01048902-cf24-4da8-8f35-067c73a1e406/4/1513#/0

Vi ses derude Vinker

Dagens første vrag

6 Januar

Dagen skulle bruges på vrag + div, den startede dog først da det var blevet lyst, pga. tåge.

hele dagen lå tågen tyk og tæt over havet.

Jeg kom forbi en hel del vrag, det fjerneste vrag blev kuldamperen men også klippe kanter ved kullen fik besøg, hvor giga sejstimer (15-20 cm) holdte til

jeg fik ingen store vragtorsk, det var kun småtorsk som ville lege med + jeg ramte ind i en kæmpe stime småsej (½kilos) tæt på et vrag.

det lykkedes også at få fundet et par vrag som jeg ikke har kunne ramme før med min gamle gps :o)

alt i alt, en lang  våd og tåget dag, som gav håb til fremtidens fiskeri, der er jo fiske stimer over alt i str. small, men selv små fisk vokser sig store og med et par nye vrag i plotteren så ser det lyst ud for de kommende ture.

1 Januar

Velkommen til et nyt og spændene fiskeår.

Året kommer til at byde på nye og spændene fiskture og jeg glæder mig til at komme igang med disse nye projekter inden for lystfiskeriet og vil igen i år bringe Ocean-seeker ud på nye vande og pladser, når vejrguderne er med os Cool

Knæk & bræk i 2013

Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis